مدیران یکی از بزرگترین استودیوهای بازی‌سازی لهستان مهمان هیولا بودند

بازی فراست پانک در راه ایران

جمعه 24 فروردین 1397 - 02:01 0 کد خبر: 64890
پنج‌شنبه (۲۳ فروردین) مدیران استودیو بازی‌سازی ۱۱بیت لهستان طی نشستی در ایران ضمن اعلام آن که به زودی بازی تحسین‌شده فراست‌پانک در بازار ایران و به زبان فارسی عرضه خواهد شد از همکاری نزدیک‌تر با رسانه‌ها، بازی‌سازان و نظام انتشار و توزیع بازی در کشور خبر دادند.

استودیو ۱۱بیت خالق بازی‌های «این جنگ من» (This War of Mine) و سری بازی‌های «ناهنجاری» (Anomaly Series) اعلام کرد که فراست‌پانک،( Frostpunk)  جدیدترین محصول این استودیو، نیز روی پلتفرم هیولا عرضه می‌شود و در دسترس گیمرهای ایرانی قرار می‌گیرد.

این پنجمین بازی این استودیوست که روی هیولا منتشر می‌شود و گیمرهای ایرانی می‌توانند این بار در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به عرضه جهانی یک بازی خارجی به صورت قانونی و با زبان فارسی از هیولا خریداری و دانلود کنند.

پاوِل فلدمن، مدیر توسعه تجاری استودیو ۱۱بیت، درباره تجربه‌اش از بازار ایران و عرضه بازی‌های این استودیو در هیولا می‌گوید: «هیولا کلید اصلی توسعه بازی‌های باکیفیت‌تر در ایران است. وجود یک پلتفرم عرضه دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای که استفاده از آن راحت باشد می‌تواند کاربران را به سمت بازی‌های ایرانی و خارجی جذب کند. با افزایش کاربران و درآمدزایی برای توسعه‌دهندگان، تیم‌ها و استودیوهای بیشتری به سمت توسعه بازی می‌آیند و در نهایت باعث افزایش کیفیت بازی‌های تولیدی ایران می‌شود»

هیولا در این رویداد از عرضه بازی فرزندان مورتا  در بازار ایران و جهانی خبر داد. مدیران استودیو فن‌افزار در رویداد خبری هیولا اعلام کردند که این بازی در ایران به صورت اختصاصی روی هیولا عرضه می‌شود. ضمن اینکه استودیو ۱۱بیت به عنوان همکار فن‌افزار و ناشر بین‌المللی بازی فرزندان مورتا، این بازی را با نام Children of Morta در بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

مارک زیماک تهیه‌کننده ارشد استودیو ۱۱بیت، در مورد همکاری با توسعه‌دهندگان ایرانی و عرضه بازی فرزندان مورتا در خارج از ایران می‌گوید: « با نزدیک شدن به زمان عرضه جهانی این بازی دوست‌داشتنی استودیو بازی‌سازی فن‌افزار، شاهد تبلیغات گسترده‌تری چه در ایران و چه در بازارهای جهانی برای فرزندان مورتا خواهیم بود.»

 در پایان امیرحسین فصیحی مدیرعامل فن افزار تاکید کرد :«حضور توسعه‌دهندگان و استودیو بازی‌سازی ۱۱بیت  با هیولا و شرکت‌های ایرانی می‌تواند به شناخت بیشتر استودیوها و توسعه‌دهندگان بازی‌های خارجی از بازار ایران، توسعه‌دهندگان و استودیوهای بازی‌سازی منجر شود.»

به گفته وی این همکاری‌ها می‌توان در عین حال به کاهش قیمت تمام شده بازی‌های اصل برای گیمرهای ایرانی منجر شود: « همچنین می‌توان امیدوار بود که با انتقال دانش روز بازی‌سازی دنیا به کشور شاهد بازی‌های بسیار باکیفیت ایرانی در آینده‌ای نزدیک حتی در بازارهای بین‌المللی باشیم و حتی در بلند مدت این نوع همکاری‌ها سبب می‌شود تا کاربران فرهنگ حقوق مولف یا همان کپی‌رایت را به رسمیت بشناسند که در نهایت منجر به استقبال بیشتر استودیوهای خارجی برای حضور در بازار بکر ایران و به‌  همان نسبت افزایش کیفیت بازی‌ها و درآمد استودیوهای بازی‌سازی ایران می‌‌شود.»



اخبار مرتبط

حضور 19 ناشر و خریدار بین‌المللی در رویداد TGC امسال قطعی شد

حضور 19 ناشر و خریدار بازی بین‌المللی در دومین رویداد تجاری آموزشی TGC 2018 قطعی شد.

30 اردیبهشت 1397
بهترین بازیهای موبایل 2018 (قسمت سوم )

بازی های موبایلی یکی از پرطرفدارترین سرگرمی ها در دنیا به شمار می رود. در این مطلب سعی خواهیم کرد برترین بازی های موبایلی در سال 2018 را برای شما معرفی کنیم . در ادامه با ما باشید

24 اردیبهشت 1397
۹۰ بازی ویدیویی به جایزه گیمیستان رویداد تی جی سی ارسال شد

90 بازی از ۸ کشور دنیا برای شرکت در نخستین دوره «جایزه گیمیستان» ثبت‌نام کردند.

24 اردیبهشت 1397
محتوای علمی رویداد بین‌المللی TGC 2018 توسط چه کسانی تایید می‌شود؟

هیات مشاوران 10 نفره دومین دوره رویداد بین‌المللی Tehran Game Convention 2018 که شامل ۵ فعال بازی‌سازی مطرح ایرانی و ۵ فعال بازی‌سازی مطرح بین‌المللی است، وظیفه‌ی تایید و بررسی محتوای علمی رویداد را برعهده دارند.

18 اردیبهشت 1397
بهترین بازیهای موبایل 2018 (قسمت دوم)

بازی های موبایلی یکی از پرطرفدارترین سرگرمی ها در دنیا به شمار می رود. در این مطلب سعی خواهیم کرد برترین بازی های موبایلی در سال 2018 را برای شما معرفی کنیم . در ادامه با ما باشید

15 اردیبهشت 1397
استیم، آغاز انقلاب در صنعت بازی

پلتفرم‌های عرضه دیجیتال بازی‌های ویدئویی و در رأس آن‌ها، استیم، با مدل کسب‌وکار جدیدی که پایه‌گذاری کردند، صنعت بازی‌‌سازی دنیا را به طور کلی تغییر دادند. در کنار مدل جدید این کسب‌وکارها، رشد چشمگیر فناوری و سیستم‌های زیرساختی قرار داشت که تاثیری شگرفی در ارتباطات الکترونیکی گذاشت. این دو موضوع ...

15 اردیبهشت 1397
بهترین بازهای موبایل در سال 2018 (قسمت اول )

بازی های موبایلی یکی از پرطرفدارترین سرگرمی ها در دنیا به شمار می رود. در این مطلب سعی خواهیم کرد برترین بازی های موبایلی در سال 2018 را برای شما معرفی کنیم . در ادامه با ما باشید

10 اردیبهشت 1397
تسهیلات ویژه برای اسکان شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها در رویداد TGC 2018 فراهم شد

از آنجا که درصد قابل توجهی از بازی‌سازان کشور، در شهرستان‌ها ساکن هستند؛ جهت تسهیل حضور آن‌ها در رویداد بین‌المللی TGC 2018 امکان اسکان ارزان قیمت در طول برگزاری رویداد فراهم شد.

10 اردیبهشت 1397
خطر رنگی‌شدن ناریا و نابودی گیتی‌ما

تصور کنید که بخش بزرگی از زمین قابل سکونت نیست و فقط می‌توانید در سرزمینی دور که با کوه‌های بلند و رودخانه‌ها احاطه شده است زندگی کنید. هر طرف نگاه می‌کنید دیواری است که به شما اجازه کشف دنیای اطرافتان را نمی‌دهد و گستره دیدتان از چند کیلومتر فراتر نمی‌رود.

08 اردیبهشت 1397
مهلت ارسال آثار به «جایزه گیمیستان ۲۰۱۸» یک هفته تمدید شد

مهلت ارسال آثار برای رقابت در «جایزه گیمیستان ۲۰۱۸» که تا پیش از این تا ۳۱ فروردین ماه تعیین شده بود،‌ به مدت یک هفته تمدید شد.

01 اردیبهشت 1397
نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.