سنگ اندازی در قرارداد شهرداری تهران ـ چین یعنی دشمنی با مردم
[ad_1]
ابوالفضل زواناتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم وی در خصوص قرارداد بزرگ شهرداری تهران با چین در حوزه حمل و نقل عمومی و ثبت نام شهرداری تهران برای واردات بسیاری از اتوبوس ها و تاکسی های برقی به تهران، اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم در چهارمین دوره شورای شهر تهران، به عنوان نماینده مردم در دوره چهارم شورای شهر تهران اقدام به واردات اتوبوس و تاکسی های برقی از سوی شهرداری تهران کرد. در یادداشتی خطاب به آقای کلیباف شهردار وقت تهران گفتم که در آینده در حوزه حمل و نقل عمومی با بحران مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان حدود 6000 اتوبوس در تهران وجود داشت که از این تعداد حدود 2500 دستگاه فرسوده بود و لازم بود برای رفع نیاز تهران اقدام شود چراکه تهران به حدود 9000 اتوبوس نیاز داشت، ادامه داد: در این راستا ، سفر به چین چند کارخانه بزرگ چینی داشتیم و بازدید کردیم و متوجه شدیم که در کنار توسعه خطوط 6 و 7 مترو باید تعداد اتوبوس ها به حد مطلوب کاهش یابد اما با توجه به اولویت بندی بودجه حمل و نقل عمومی هدایت می شود. به سمت توسعه در مترو Was.
زوانتی تصریح کرد: در ادامه روند مذکور، متروی تهران را با پیشرفت چشمگیر در خطوط 6 و 7 به شورای شهر دوره پنجم تحویل دادیم. تعداد اتوبوس های فعال در تهران به کمتر از 2000 دستگاه رسید!
وی با اشاره به اینکه وضعیت حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران به وضعیت بحرانی رسیده و نیاز مبرمی به بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی وجود دارد، تصریح کرد: اکنون مسئولان دوره ششم مدیریت شهری بر تهدیدات متمرکز شده اند. شهردار تهران در صدد رفع مشکلات حمل و نقل عمومی است، اما اگر بخواهند تنها به ظرفیت تولید داخل تکیه کنند، امکان پذیر نیست زیرا زمان زیادی می برد و امکان رفع فوری این نیاز وجود ندارد.
عضو سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی، بضاعت مردم اجازه استفاده مکرر از ظرفیت های تشریفاتی را نمی دهد به همین دلیل شهروندان از ظرفیت های مترو و اتوبوس بیشتر استفاده می کنند؛ به طوری که در صورت افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی، مردم از ظرفیت های خود استفاده می کنند. در این شرایط تدابیر دولت شهر تهران برای رفع مشکلات این حوزه وظیفه جهادگران است و همه از دولت گرفته تا سایر نیروها باید به دور از نگاه سیاسی برای تحقق آن تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه دلسوزان مردم از هر جریانی که هستند در کنار شهردار برای خدا و مردم باشند تا مشکلی که در آینده ممکن است عمیق تر شود حل شود.
زوانتی افزود: اعضای شورای شهر و دادگستری مهاسات قطعا در صورت لزوم نسبت به قرارداد و جزئیات آن مطالباتی خواهند داشت اما نکته مهم این است که به جای به چالش کشیدن قرارداد چینی، پشت حرکت رهبری شهرستان بایستند. دوره قبل مدیریت شهری که جز افتتاح چند ایستگاه مترو کاری از پیش نمی برد، حالا که مدیریت شهری آستین ها را بالا زده است باید از دولت، سایر ارگان ها و کسانی که می توانند در این زمینه فعالیت کنند کمک بخواهیم تا کار تکمیل شود. که برای مردم است.
او بیان کرد: به نظر من افرادی که سنگ اندازی می کنند و مانع اجرای این قرارداد می شوند، ارباب مردم هستند و با مردم دشمنی می کنند، زیرا نتیجه این قرارداد به رفع نیازهای مردم کمک می کند.
انتهای پیام/
[ad_2]